Skip to content

Status efter tre veckor i tingsrätten

3 december, 2016

Jag har som jag tidigare påpekat inte kunnat lyssna på förhandlingarna i Stockholms tingsrätt under den gångna veckan. Det har dock flera av mina kommentatorer här nedan till mina bloggposter. Christer Sandberg tycks ha mobiliserat hela sin lilla hejaklack. Ska man tro på den har det varit idel framgångar för processbolaget.  Nu hör man förvisso det man vill höra och ser det man vill se. Men jag är inte så övertygad om att tingsrättens domare uppfattar saker och ting som t ex min vedersakare ”Bror” gör.

Under Mats Qvibergs sakframställan lades till exempel denna pedagogiska bildsvit ut, som torde ha frammanat viss frustration på kärandesidan:

Angående processbolaget HQ:s påståenden om brister

Det blir ju lite uppförsbacke, om man säger. Och så här sammanfattar mitt ombud veckan som gick:

”I går fick rätten klart för sig att HQ till stöd för sina påståenden om brister i kapitaltäckningen har åberopat regler som inte var i kraft förrän 2013 och att reglerna som gällde dessförinnan inte innehåller de krav som HQ påstår att Banken inte uppfyllde. Det finns inte mycket kvar av HQ:s talan nu…”

Fortsättning följer.

 

2 kommentarer
  1. Magnus Nilsson permalink

    Rena avrättningen av skojarna/processbolaget. Ser fram mot den dagen Martin Andersson skall vittna.

  2. Bror permalink

    5. Angående uppförsbackarna som HQ har haft – enligt försvaret – de senaste 4-5 åren.

    Vad kan man då säga om dessa bergstoppar?

    – Schuster/Östman, Navigant, Ram One, FCG, ESMA, KPMG

    ”Det blir ju lite uppförsbacke, om man säger”

Kommentera

