Skip to content

Dra det på Martin Anderssons lön!

17 april, 2012

Detta är intressant. Den statliga myndigheten Finansinspektionen har betalat 177.000 kronor till en extern advokat för att driva ärendet mot mig i Kammarrätten. Därutöver tillkommer kostnaderna för att Per Håkansson med flera på FI suttit på betald arbetstid och arbetat med att svartlista mig. Kostnaderna får skattekollektivet stå för.

För egen del gäller att jag själv ur egen privat ficka får betala samtliga advokatkostnader. I förvaltningsrättsliga mål tillerkänns man inte några offentliga juridiska ombud. Detta är också en besynnerlighet.

http://www.infotorgjuridik.se/premium/mittijuridiken/bransch/article177731.ece

7 kommentarer
  1. Anders permalink

    I vilken mån har du engagerat dig i problematiken kring förvaltningsrättsliga mål att förändra förhållandena innan du själv blev drabbad?

    • Inte så mycket – men betydligt fler än de flesta nu verksamma journalister. Genom åren har jag skrivit en hel del ledarsides-artiklar och kolumner om individer – oftast småföretagare och enskilda näringsidkare – som råkat illa ut i myndigheternas behandling. Oftast har det handlat om ärenden gentemot Skatteverket. Och då har jag förvisso läst en del domar och utlåtanden. Men att det var så illa ställt med den förvaltningsrättsliga kompetensen och integriteten gentemot de myndigheter man har att pröva, det hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig…

  2. erik andersson permalink

    Martin Andersson ar var tids Tomas de Tourqemada. Alla ar alltid skyldiga.

    • Exakt. Och därför är arbetsnamnet för en kommande bok ”Finansinkvisitionen”…

    • Stoffe permalink

      Alla är skyldiga utom han själv så klart 🙂

  3. Kalle Kula permalink

    Om du skriver en bok om finansinspektionen kontakta mig. Jag kan bidra.

Kommentera

