Skip to content

Välkommen till HQ-bloggen!

2 april, 2012

Välkommen till HQ-bloggen.

Jag satt i styrelsen för moderbolaget HQ AB när dotterbolaget HQ Bank fick sina tillstånd indragna av Finansinspektionen sommaren 2010.

Efter det har det skrivits spaltmil med mer eller mindre hårresande påståenden. Eftersom större delen av journalistkåren jagar i flock, kommer jag via bloggen att ge min syn på vad som förevarit. Då ett antal processer nu är igång känner jag mig fri att kommentera.  Jag kommer inte att spekulera i vad andra HQ-medarbetare kan ha tänkt och gjort. Men jag kommer att sanningsenligt redovisa mina egna iakttagelser och grunden för mina funderingar.

Och jag kommer att vara mycket hård mot de myndigheter – främst Finansinspektionen och dess företrädare – som jag anser agerar djupt rättsvidrigt och som hade väldigt lite på fötter i augusti 2010…

Pernilla Ström
2 april 2012

From → Uncategorized

9 kommentarer
  1. John-Erik eriksson permalink

    jaha du skall bli spännande att läsa vad du anser,,

  2. Håkan Borg permalink

    Skall bli spännande att läsa om din bild av vad som hände.

  3. Stig permalink

    Ska bli extremt spännande..
    Pratat med en fd trader på hq, summan av det hela var många visste men frågan är vem som fördökte dölja! intressant vem som visste vad och rullade innan SEB FUtures sastopp!
    Något gick ju galet roligt att höra vad du tycker gick galet och hur mkt du visste… Men mig veterligen är du inte delgiven misstanke.
    Se bara till att hålla kommentatorsfältet upp!,!!

  4. Wolf permalink

    Bra, har varit tröttsamt och läsa dessa journalisters populistiska artiklar! I synnerhet den unga ….

  5. Fantastiskt! Ge oss föda!

  6. jag kommer att göra så gott jag kan vad gäller att förklara skeenden och svara på frågor. mejla gärna sådant ni funderar över så ska jag svara här på bloggen! vänligen, pernilla s

  7. Bra initiativ! Kommer bli intressant att få ett annat perspektiv på händelsen.

  8. Eva Axling permalink

    Det ska bli intressant att följa

  9. Anders Östberg permalink

    Pernilla,
    Tack för att det äntligen kommer sakliga och väl underbyggda klargöranden.

    Anders Östberg

Kommentera

